שלל צבעי הקשת המרכיבים את הלבן....

מכירים את זה שהאינטרנט מסמן לכם סימנים?
זה קורה לי כל הזמן לאחרונה וזה גם מה שקרה  כשחיפשתי את הדרך שלי מהאוסף להשראה עיצובית.
 כמובן שהסתכלתי על מלא תמונות של בולים- ואז איך שהוא הגעתי לתמונה הזאת:



שבוא נגיד שזאת תמונה שמאחדת בתוכה שני דברים שקשורים לחיים שלי בצורה כזאת או אחרת(כפרורדיםזהלידמעלותשזהלידנהריהשזהבצפון).

את שתי הכרזות האלו עיצב הגרפיקאי(חתן פרס ישראל!) דן ריזינגר.

ריזינגר- מחשובי המעצבים הגרפים בארץ-פרץ דרך בתחומו ועיצב מלא סמלים שחרוטים לנו בתודעה כמו  נגיד זה:

הוא יוצר בקשת רחבה של תחומים:עיצוב גרפי ,ציור וקולאז'.
הוא הטביע את חותמו על השפה החזותית בישראל במשך למעלה מארבעים שנה בגלל שפרץ גבולות ומגבלות  שעליהן דיברתי בפוסט הקודם.
הסיבה שהרגשתי שהאינטרנט מסמן לי משהו טמונה בזיכרון שיש לי מהילדות-
בבית שלנו היו מספר לוחות שנה ענקים שעיצב ריזינגר לחברת ישקר.



 כרזות בעיצובו

 גם את זה הוא עיצב


ריזינגר-לקח השראה מהשבבים המיוצרים במפעל ועיצב לוח שנה קינטי כמעט, כשהוא משתמש בצורות גיאומטריות המונחות ע"ג משטח צבעוני אחיד וכך נוצרת אשליה של תנועה.
היו גם לוחות שנה שהיו ממש מודולרים והיה אפשר לשנות אותם ולשחק איתם וכך נוצרו עיצובים שונים.




 לוח השנה  הזה הוא היחיד האוטנטי שהצלחתי לשים את ידי עליו (לא ברור לי עדיין למה אנשים זרקו כאלה דברים-אגרנית,אמרתי כבר..)משנת 1997 והוא הגיע במשלוח מיוחד מהצפון אתמול!




 לוחות שנה מודולרים יותר


יש גם כאלה 



 (שפם אייטיז והכל)



ריזינגר מעיד על עצמו שהוא נולד עם ריח לצבע-"צבע בעבורי הוא כמו מוסיקה לאנשים אחרים. כשאתה רוצה להירגע אתה שומע מוסיקה או הולך לנוח, אני עובד עם צבע. בשבילי הצבע היה תמיד המהות. אני לא רואה פיל ירוק, נעליים שחורות, או כובע סגול. אני רואה סגול; ירוק". 

העבודה עם הצבעים באופן נקי ובלתי אמצעי והשימוש בצבעוניות עזה בשילוב עם הצורות הגיאומטריות-קנו אותי לחלוטין .
עכשיו אני במסע למצוא לוח שנה אחד ענק ואוטנטי לעצמי.




-לסיום -
שבעת הכללים של דן ריזינגר
כשמפרידים את הצבע מהאובייקט, הצבע נהפך לנושא.
יצירת קומפוזיציה מעבר למסגרת המרובעת.
משחק חופשי עם החוקים; חופש הוא מושג יחסי למגבלות.
הדימוי הסופי נוצר בהתאם לערכים שנקבעו מראש, במערך לינארי, ספיראלי או רנדומלי (לפי הרגש).
כל אחת מהקומפוזיציות היא בו בזמן יחידה עצמאית ורכיב ממבנה גדול יותר.
היצירה הסופית נוצרת כתוצאה ממשחק עם הפרופורציות וההצבה של היחידות.
חזרה ואינטראקציה של יותר משני דימויים יוצרות את החוויה הוויזואלית החדשה.

1 comment:

TAMAR MARDER said...

בלונדינית מהממת שלום רב,

את פשוט מעולה!
אז ששנקר ירדוף אותך בקטע קצת פסיכוטי....

[טולילו]

וידעתישכפרורדיםזהבצפון
:))

נשיקות